Dashboard & Data Storytelling is essentieel voor een casino a

Het bedrijf van landcasino’s

In de afgelopen twee decennia is online gokken uitgegroeid tot een van de meest winstgevende bedrijven ter wereld. Dit betekent dat casino’s op het vasteland zullen moeten heroverwegen hoe ze hun bedrijf een boost kunnen geven om online casino- en casinoconcurrentie te winnen. Nu moeten casino’s op het vasteland zich meer dan ooit concentreren op hoe ze in de voetafdruk van de klant kunnen komen en hoe ze klanten kunnen terugwinnen. Ze moeten ook weten waar klanten naar terugkeren en wat hen aanmoedigt om te gokken.

Waarom zijn bedrijfsgegevens van casino’s belangrijk?

Land-based casino’s moeten niet alleen rekening houden met schommelingen in de economie, maar ook met wat klanten zoeken, waar ze het vaak doen, wat klanten komen landen in casino’s en gokken, en wat ze terug zullen brengen. Dit is waar data een grote rol speelt.

Wat is datastorytelling?

Data storytelling is een eenvoudige bewoording van data-analyse die van invloed is op een zakelijke beslissing of actie. Dat wil zeggen, het heeft betrekking op scenario’s uit het echte leven in een beschrijving die de gegevens en de aannames ervan neemt en de juiste beslissingen op basis van die gegevens gemakkelijker en begrijpelijker maakt. Het verklaart de eenvoudigste van complexe gegevensopname.

In de wereld van vandaag met massa’s datagestuurde resultaten en data-analysetools, heeft data storytelling een capaciteit die in de meeste bedrijven centraal staat. Het verbindt de punten tussen de subtiele analyse van gegevens en besluitvormers, die misschien niet de capaciteit hebben om de gegevens uit te leggen. Hoewel er geen vaste standaarden of richtlijnen zijn voor het vertellen van data, zijn er patronen en trends die worden gebruikt om een ​​beschrijving van data te creëren. Goede dataverhalen bevatten vaak een functie om een ​​”haak” of een luisteraar of lezer te schilderen, en thema’s die de passie gebruiken om een ​​verhaal aan de gegevens toe te voegen, waardoor bedrijven op weg zijn naar een conclusie of een geheel.

Hoe profiteren casino’s van dashboards en gegevensverhalen?
Gokken is een riskante onderneming – zowel casino- als casino- of resorteigenaar. De truc om een ​​succesvol casino te runnen is om de juiste klant aan te trekken, de klant een paar handen of games te laten winnen om meer aan te moedigen, en de haak genoeg te houden zodat de klant terug kan keren naar het casino. Dit betekent dat het gedrag van de klant voldoende begrepen moet worden. Ook zou het casino de frequentie van grote hits moeten verminderen als het het oplosmiddel wil zijn. De grote casinoresorts van tegenwoordig gebruiken big data om te onderzoeken waar en hoe hun klanten hun geld uitgeven. Door deze steekproeven te analyseren, kunnen exploitanten van faciliteiten prikkels bieden voor hoge uitgaven en wordt ervoor gezorgd dat gamers niet zo veel geld verliezen als ze vertrekken. Regelmatige datadashboards draaien doorgaans om deze punten.

Besluit

Datadashboards en dataverhalen worden steeds belangrijker voor winstgevende goudmijncasino’s en gokcentra. Gegevensverhalen helpen casino-eigenaren om de juiste beslissingen te nemen voor het beste bedrijf en om gegevens en informatie te begrijpen. Deze verhalen zullen casino’s helpen hun klantengedrag beter te begrijpen en hun acties op een meer voorspelbare manier te verwachten.